Co-packing – zautomatyzowany proces pakowania

Dlaczego warto zdecydować się na co-packing? Usługa ta jest oferowana jako osobna bądź dostępna w pakiecie, pomaga zautomatyzować proces pakowania lub przepakowywania produktu.  Bardzo często występuje jako jedna z opcji dla klientów drukarni – naturalne jest powierzenie jednemu zleceniobiorcy pakowanie produktu oraz przygotowanie odpowiednich etykiet czy naklejek. Efekty takiego podejścia okazują się przeważnie bardzo dobre, gdyż jeden podmiot odpowiedzialny za rezultat ostateczny może wszystko dopasować pod względem estetyki i użyteczności. Wykonawca stara się o jak największą jakość i kompleksowość usługi, zapewniając klientowi gotowe, opakowane i zaetykietowane produkty. Dzięki temu mogą one od razu trafić na przykład na półki lub zostać wysłane do ostatecznych odbiorców.

Otóż, co-packing musi być realizowany bardzo skrupulatnie, dokładnie, bez ryzyka, że coś będzie wykonane niezgodnie z zaleceniami klienta. Z drugiej strony usługa opisywana jest jako szybka i bardzo wydajna, w dużym stopniu zautomatyzowana i pozwalająca zaoszczędzić czas. Nie jest to w żaden sposób trudne do połączenia – po prostu zleceniodawca musi mieć doświadczenie i dysponować profesjonalnym podejściem, sprzętem i zapleczem. Dzięki temu jest on w stanie zadbać o całokształt działań dotyczących produktu. Pierwszym krokiem jest opracowanie projektu końcowego, który może uwzględniać opakowanie jednostkowe i etykietę czy też naklejkę, w jaką będzie wyposażone. Produkt może wymagać wyjęcia z opakowania zbiorczego (często się zdarza przy dużych zamówieniach) i przełożenia w jednostkowe, oryginalne, przygotowane we współpracy z klientem.